2020. március 10., kedd

PIC-RAT modell, vagyis pár technika integrálása

Kedves Olvasóm!

A következő bejegyzésem a PIC-RAT modellről fog szólni, azon belül is néhány, már említett digitális forrás felhasználásáról. A PIC-RAT egy integrációs modell, amely használatával könnyedén megállapíthatjuk, hogy az adott digitális technológiai eszköz milyen módon kerül felhasználásra az órán.
Jelen bejegyzésben egy-kettő digitális forrást mutatok/sorolok be nektek, amelyeket egyébként már a Linkgyűjtemény oldal alatt is megtalálhattok, azonban besorolásukkal nyílvánvalóvá válik az, hogy az oktatás során a gyerekek milyen feladatot, milyen módon hajtanak végre. A példákban természetesen most is a magyaros szaktárgyamhoz kapcsolódó óra lesz.

A PK modell során a diák passzív, a tanár kiterjeszt. Ehhez a digitális források közül a youtube-on található Videótanár csatornát hoznám példának. Az adott magyarórán a modatelemzést én vezetném fel, illetve magyaráznám el, azonban utána a videó megnézésével, értelmezésével még inkább megerősíteném a  gyerekekben a tudást. Illetve, ez lehetőséget ad nekik arra, hogy otthon újra megnézzék a videőt, gyakoroljanak a segítségével, sőt, akár fel is idézheti bennük az én, videóhoz fűzött megjegyzéseimet. Mindezen okok miatt, nagyon hatékonynak találom, hiszen a gyerekek számára a mondatelemzést nemcsak értelmezhetőbbé teszi, hanem vizuálisan, audiovizuálisan is segíti őket a megjegyzésben.

Az IÁ modell során a diákok az óra interaktív résztvevői, a tananyag pedig valamilyen módon átalakításra kerül. Ehhez a források közül a lerningapps-re gondoltam, ugyanis kis tanulás után akár a diákok egyénenként, csoportosan, akár a tanár is tud alkotni különböző tankockákat. Előnyének tartom, hogy bár már így is rengeteg kész tankocka közül választhetunk, mégis bármilyen más témában gyárhatunk újabbakat. Így akár személyreszabottan a diákok tudnak a saját maguk számára felfedezni ezzel egy újabb, jobb, sokoldalúbb tanulási módszert, akár a tanár használja ezt tudásuk játékos felmérésére, a végeredmény mindenképpen színesebb, izgalmasabb lesz, mint bármely frontális tanítás. Fontos, hogy megtanítsuk a diákok számára az oldal használatát, hogy az órán felhasznált tankockák készítésében együtt vegyünk részt velük, hogy mindenképpen elsajátítsák és később, akár öncélúan is használni tudják. Pl. egy vers megtanulásához kiváló módszer lehet, ha többszöri elolvasás után az interaktív táblán a gyerekek megpróbálják sorba tenni a versből kimetszett részleteket. Ezzel vizuálisan is rögzítésre kerül a tananyag. Úgy gondolom, mindezen pozitívum elég meggyőző, hogy a felület használatával sokkal több lesz az oktatásunk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése