2020. május 6., szerda

Digitális tanterv

Kedves Olvasóim!

Valószínűleg ez az utolsó bejegyzésem, ami egy kicsit összegző is, mert láthatjátok én hogyan használtam fel pár alkalmazást egy digitális távolléti, szinkronfoglalkozás megtervezéséhez.

A célközönségem egy tizenegyedikes fakultációs osztály volt, a nyelvemlékek témakörében készítettem egy 45 perces ismétlőórát. A főbb használt felület a Google Diák volt, mindent ott, egyszerre csináltunk az órán, miközben Zoomon tartjuk a kapcsolatot. A házifeladat történik csak külső felületen, ehhez a WordArtot használják a diákok. 

Az óra lényege egyrészt, hogy megnézzem mennyire vannak felkészülve a diákok a dolgozatra, másrészt pedig ők teszteljék magukat ezügyben, mindezt játékos formában kivitelezve, hogy ne terheljem túl őket. Az órán belekóstoltunk az új anyagrészbe is, a házijuk is ezzel volt kapcsolatos. A játékos formát a nyomozás valósítja meg, minden feladattal közelebb kerültek a gyémánt megtalálásához. Az igaz-hamisnál például az igaz állítások sorszámát kelleett összeadni ahhoz, hogy megtudják, melyik házszámú házba kell betörniük. Az elején karaktert is választanak, ezzel küszöböltem ki, hogy összekeveredjen, kinek mi a feladata. Az óra legvégén egy kérdőívet is kaptak, amelynek a lényege csupán annyi volt, hogy megírják milyen volt az óra, hogy érezték magukat és ők felkészültnek érzik-e magukat.

Az órát nem volt nehéz összeállítani, inkább az átgondolása volt hosszú, hogy mi miután következzen, mit kérjek számon, hogyan valósuljon meg a szinkronóra. Ahhoz hogy ezt kipróbáljam/teszteljem Zoom segítségével felvettem a képernyőmet és igyekeztem eljátszani, hogy megtartom az órát, így ebből is sok tapasztalatot szereztem.

Néhány feladatnak ide be is teszem a képét (kattintásra nagyobbak lesznek), hiszen abszolút érthetőek, beszélnek önmagukért:
A karakterválasztás

Igaz-Hamis

Bevezetés az új anyagba

Házi példával, értékelőtáblával



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése